“Жега” – Ричард Касъл

Фен съм на криминалния сериал “Касъл” и от няколко седмици вкъщи гледаме серия след серия и сезон след сезон. През годините, в които излъчваха сериала по различните телевизии съм хващала епизоди от тук и там, но сега най-накрая съм се амбицирала да изгледам всичко подред. Много ме разведряват и искрено се забавлявам на хапливите забележки на детектив Бекет и изпълените с небивалици предположения на Ричард, Любовната им история и развитието през сезоните ме умиляват. Съревнованията и приятелската подкрепа на Еспозито и Райън е друга свежа нишка във филма. Логично продължение на системното гледане на сериала беше да прочета и книгите, издадени под псевдонима Ричард Касъл, за които толкова много и често се говори във филма. Чудесно хрумване е да се издадат книгите и дори да се създаде страница на Касъл, на която той да отговаря на почитателски въпроси.

heat

В основата на сюжета на книгата е Ники Хийт – смела, дръзка и не на последно място красива, детектив от Ню Йоркската полиция. Тя започва разследване на убийството на богат строителен магнат, а в тази задача неотклонно ще я следва популярният журналист Руук – досадно, но небходимо зло – той ще пише статия за полицията и иска да има лични наблюдения. Колеги на очарователната детектив Хийт са Роули и Очоа, чиито имена с любов са се слели в звучното „Роуч“ или преведено – хлебарка.

Както вече сами се досещате книгата е като преразказана серия от самия сериал с доста липси и променени имена. Гледната точка е през очите на Ники, което е допълнително обогатяване на екранният и образ. Но за съжаление го няма свежото чуство за хумор на Касъл и безкрайните му версии за различните случаи. За разлика от филма в книгата отношенията между главните герои се развиват много бързо и достигат колуминация подобна на любовен роман. И въпреки че книгата е приятно и отморяващо четиво, за мен филмът в случая е много по-добър. Може би това е едно от малкото изключения, в които филма надминава книгата.

Не знам как е оригиналът на книгата, но във версията от Читанка има доста правописни и смислови грешки, които развалят удоволствието от четенето и затормозяват. Те най-вероятно са възникнали в следствие на сканиране на книгата. Благодарна съм на хората положили усиля да качат “Жега” и оценявам труда им, но не мога да не спомена за тези малки проблеми. Но те разбира се не бива да ви отказват от прочита на книгата.

3 thoughts on ““Жега” – Ричард Касъл

  1. Колуминация, случей, на често, очерователна? Липса на запетаи, неправилно използване на пълен член…
    Като че ли не сте вие човекът, който може да отправя критики за правописни грешки.

  2. Приемам критиката за грешките и ще се постарая да ги оправя при първа възможност. За съжалени писането от телефон и бързането си оказват влияние.

    А що се отнася за критиката ми към текста на книгата – освен правописни грешки има и смислови такива. Това затруднява разбирането и удоволствието от четенето.

    В ревютата си се стремя да съм обективна и да представям всичко, което ми е въздействало. Не претендирам, че съм безгрешна или че пиша правилно.

  3. Pingback: “Убийствена жега” – Ричард Касъл – През прозореца

Leave a Reply

