“Пътеводител на галактическия стопаджия” – Дъглас Адамс

М да, най-накрая и на нея и дойде реда. Слушала съм за тази книга легенди и поверия, споменавали са ми я в почти всеки разговор, свързан с книги. Дори колегите си кръстиха стаята 42 …

pytevoditel_na_galakticheskiq_stopadviq.max

И след толкова слушане и чакане, честно казано останах малко разочарована. Не, че книгата не ми хареса, даже напротив. Но, аз да си призная честно имах завишени очаквания – да се сблъскам с много интересни и различни пътувания през галактиката, да се смея с часове и да бъда завладяна от един нов свят. И това за съжаление ми изигра лоша шега. Просто нещо мъничко не ми достигна.

Книгата е приятна, увлекателна и забавна. Идеите, заложени в нея и взаимовръзките между главните герои са повече от изненадващи и непредсказуеми. Всички новоизмислени думи, раси и порядки ме караха да се удивлявам на въображението на Дъглас Адамс. И определено е много по-трудно да измислиш собствени раси и порядките им, отколкото просто да взаимстваш от фолклора и легендите на някой народ.

А колко много ми напомня Пътеводителя на сегашните таблети и Интернет, който ги изпълва със съдържание. Със сигурност има още много какво да се желае, но може би сме направили стъпка в правилната посока. И е време да се срещнем с извънземни или поне да преосмислим ролята на мишките в нашето ежедневие.

Ще ми се да можех да опитам Пангалактическия гаргаробластер или пък да имам Вавилонска рибка. Но понеже съм скромна бих се задоволила да знам въпроса, чиито отговор е 42.

6 thoughts on ““Пътеводител на галактическия стопаджия” – Дъглас Адамс

    • Благодаря ти, че си направи труда да ми разясниш какво точно не ми е достигнало. А нивото на книгата далеч не е толкова високо, има доста пропуски и недообяснени неща. Но да не задълбаваме – кой колкото могъл разбрал.

  1. А стига бе! Верно ли има пропуски и несообяснени неща в книгата? Би ли направила едно списъче, че ми стана интересно?
    Ти на колко годинки си всъщност? На 15? Ако е така – няма смисъл, отказвам се. Порасни, после пак прочети „Пътеводителя“.

    • Това на колко съм “годинки” няма значение. Не възрастта е важна, а отношението или липсата на такова.
      Това не е смислена, консруктивна дискусия за книга, каквато се надявах да стане. Не ми допадат подмятанията за възраст и интелект, нямам нужда да се доказвам, още по-малко на анонимни хора.
      Ако искаш да споделиш какво не ти хареса в поста ми или да разкажеш какво според теб ми е убягнало, или пък какво на теб лично ти е харесало – ще се радвам, да го сториш.

  2. Великолепна книга е!
    Много обичам фантастика, любими са ми “Среща с Рама” на Артър Кларк и особено – “Пиктик край пътя” на братя Стругацки.
    Великолепни рецензии на книги виждам тук! 🙂

    • Благодаря за хубавите думи 🙂
      Като започнах блога не предполагах, колко е трудно да се съберат всички мисли породени от книга на лист (образно казано) или поне да се резюмират и в следствие на това доста неща си остават недоизказани и несподелени.

      Прегледах резюметата на “Среща с Рама” и “Пикник край пътя” – определено събудиха интереса ми. От много одавна ми се иска да прочета нещо от Артър Кларк и вече знам с какво ще започна 🙂

Leave a Reply

